epuap-1.png

Ramowy Rozkład Dnia

GRUPA I, II, III

6.30 – 8.00

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.

8.00 – 8.45

Zabawy indywidualne lub zespołowe o charakterze organizacyjnym, integracyjnym, korekcyjno-kompensacyjnym, porządkowym w zależności od potrzeb dzieci.
Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Rozmowy indywidualne nauczyciela z dzieckiem na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy ruchowe. Ćwiczenia poranne.

8.45 – 9.00

Przygotowanie do śniadania

9.00 – 9.30

Śniadanie

9.30 – 11.00

Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Nauczyciel organizuje działalność dzieci rozwijając ich kompetencje w zakresie edukacji umysłowej, społeczno-moralnej, zdrowotnej, estetycznej (muzycznej i plastyczno-technicznej) kładąc szczególny nacisk na indywidualizację potrzeb, integrację poszczególnych treści.

11.00 – 11.45

Spacery, zabawy dowolne na świeżym powietrzu (np. w ogrodzie przedszkolnym, placu zabaw) lub w sali, ćwiczenia gimnastyczne.

11.45 – 12.00

Przygotowanie do obiadu

12.00 – 12.30

Obiad

12.30 – 12.45

Przygotowanie do leżakowania ( dzieci 3 i 4 letnie)
Ćwiczenia relaksacyjne (dzieci 5 i 6 letnie)

12.45 – 14.00

Leżakowanie (dzieci 3 i 4 letnie)
Zabawy ruchowe, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. Zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym. (dzieci 5 i 6 letnie)

14.00 – 14.15

Przygotowanie do podwieczorku

14.15 – 14.30

Podwieczorek

14.30 – 16.30

Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie lub oglądanie bajek, zabawy ze śpiewem. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.

GRUPA IV

6:30- 8:00  

Swobodne gry i zabawy według zainteresowań i pomysłów dzieci. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową, słuchową i grafomotorykę). Praca indywidualna
i wyrównawcza.

8:00- 8:30

Ćwiczenia poranne. Zabawy ruchowe.
Czynności porządkowe, higieniczne.

8:30- 8:50

Śniadanie - kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków.

8:50- 9:00

Omówienie działań planowanych do wykonania w ciągu całego dnia/tygodnia, przydział zadań
i obowiązków.

9:00- 11:20

Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Wspomaganie rozwoju dzieci w sferze kompetencji kluczowych: mówienie, słuchanie, przeliczanie, manipulowanie, działalność plastyczna, doskonalenie sprawności grafomotorycznej.
Praca indywidualna, obserwacje, pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Spacer, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe na powietrzu, obserwacje przyrodnicze (w przypadku nieodpowiedniej pogody gry 
i zabawy w sali).

11:20- 11:30        

Czynności samoobsługowe, porządkowe, higieniczne.
Przygotowanie do obiadu.

11:30- 12:00        

Obiad - kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków.

12:00- 13:45        

Krótki relaks przy muzyce, słuchanie książek czytanych przez nauczyciela.
Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia grafomotoryczne. Praca nauczyciela o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym.
Podsumowanie dnia pod kątem realizacji zaplanowanych działań i wywiązania się z obowiązków.

13:45-14:00

Czynności organizacyjne i porządkowe.

14:00- 14:20

Podwieczorek - kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków.

14:20-16:30

Zabawy samorzutne, tematyczne, konstrukcyjne itp., pobyt na świeżym powietrzu. Prace porządkowe
i rozchodzenie się dzieci.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki „Cookies” w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Pliki „cookies” (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika witryny i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych witryny, w szczególności do:

  • dostosowania zawartości stron internetowych witryny do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych;
  • zapamiętania ustawień Użytkownika dotyczących wyglądu i funkcjonalności stron witryny (np. język, kraj),

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących „Cookies” oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika witryny. Sposoby i możliwości zmiany obsługi plików „cookies” mogą Państwo sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.

Zapisano