Gmina Niebylec
GRUPA I, II, III
6.30 – 8.00
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci.
8.00 – 8.45
Zabawy indywidualne lub zespołowe o charakterze organizacyjnym, integracyjnym, korekcyjno-kompensacyjnym, porządkowym w zależności od potrzeb dzieci.
Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Rozmowy indywidualne nauczyciela z dzieckiem na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy ruchowe. Ćwiczenia poranne.
8.45 – 9.00
Przygotowanie do śniadania
9.00 – 9.30
Śniadanie
9.30 – 11.00
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Nauczyciel organizuje działalność dzieci rozwijając ich kompetencje w zakresie edukacji umysłowej, społeczno-moralnej, zdrowotnej, estetycznej (muzycznej i plastyczno-technicznej) kładąc szczególny nacisk na indywidualizację potrzeb, integrację poszczególnych treści.
11.00 – 11.45
Spacery, zabawy dowolne na świeżym powietrzu (np. w ogrodzie przedszkolnym, placu zabaw) lub w sali, ćwiczenia gimnastyczne.
11.45 – 12.00
Przygotowanie do obiadu
12.00 – 12.30
Obiad
12.30 – 12.45
Przygotowanie do leżakowania ( dzieci 3 i 4 letnie)
Ćwiczenia relaksacyjne (dzieci 5 i 6 letnie)
12.45 – 14.00
Leżakowanie (dzieci 3 i 4 letnie)
Zabawy ruchowe, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. Zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym. (dzieci 5 i 6 letnie)
14.00 – 14.15
Przygotowanie do podwieczorku
14.15 – 14.30
Podwieczorek
14.30 – 16.30
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie lub oglądanie bajek, zabawy ze śpiewem. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.
GRUPA IV
6:30- 8:00
Swobodne gry i zabawy według zainteresowań i pomysłów dzieci. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową, słuchową i grafomotorykę). Praca indywidualna
i wyrównawcza.
8:00- 8:30
Ćwiczenia poranne. Zabawy ruchowe.
Czynności porządkowe, higieniczne.
8:30- 8:50
Śniadanie - kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków.
8:50- 9:00
Omówienie działań planowanych do wykonania w ciągu całego dnia/tygodnia, przydział zadań
i obowiązków.
9:00- 11:20
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Wspomaganie rozwoju dzieci w sferze kompetencji kluczowych: mówienie, słuchanie, przeliczanie, manipulowanie, działalność plastyczna, doskonalenie sprawności grafomotorycznej.
Praca indywidualna, obserwacje, pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Spacer, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe na powietrzu, obserwacje przyrodnicze (w przypadku nieodpowiedniej pogody gry
i zabawy w sali).
11:20- 11:30
Czynności samoobsługowe, porządkowe, higieniczne.
Przygotowanie do obiadu.
11:30- 12:00
Obiad - kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków.
12:00- 13:45
Krótki relaks przy muzyce, słuchanie książek czytanych przez nauczyciela.
Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia grafomotoryczne. Praca nauczyciela o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym.
Podsumowanie dnia pod kątem realizacji zaplanowanych działań i wywiązania się z obowiązków.
13:45-14:00
Czynności organizacyjne i porządkowe.
14:00- 14:20
Podwieczorek - kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków.
14:20-16:30
Zabawy samorzutne, tematyczne, konstrukcyjne itp., pobyt na świeżym powietrzu. Prace porządkowe
i rozchodzenie się dzieci.
W ramach naszej witryny stosujemy pliki „Cookies” w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Pliki „cookies” (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika witryny i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych witryny, w szczególności do:
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących „Cookies” oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika witryny. Sposoby i możliwości zmiany obsługi plików „cookies” mogą Państwo sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.