epuap-1.png

Zajęcia dodatkowe

RYTMIKA

Rytmika - umuzykalnienie jest zajęciem zgodnym z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Zajęcia dostosowane są do indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci. Umuzykalnienie realizuje podstawę programową dotyczącą rozwoju muzycznego, kształtowania zdolności twórczych dziecka, aparatu mowy, rozwoju społecznego.

W naszym przedszkolu zajęcia z rytmiki prowadzone są od wielu lat, uczestniczą w nich wszystkie dzieci w placówce. Piosenki, zabawy ruchowe przy muzyce i tańce wzbogacają przekazywane informacje, ułatwiając utrwalanie zdobytej wiedzy. Wszelkie uroczystości okazjonalne lub podsumowujące pewien okres wspólnych działań, wzbogacane są pokazami umiejętności zdobytych na zajęciach umuzykalnienia. Stosując różnorodne formy pracy z dziećmi tj.: nauka piosenki ilustrowana gestem i ruchem adekwatnym do treści, zabawy ruchowe przy muzyce, taniec, praca
z instrumentami perkusyjnymi itd., zajęcia te są ogromnie lubiane i atrakcyjne dla dzieci. Umiejętność wyrażania gestem i mimiką własnych emocji pomaga przy tworzeniu barwnych, oryginalnych muzycznych przedstawień, ale także wzbogaca osobowość dziecka oraz interpersonalne porozumienia.

Dzięki wspólnym działaniom ośmielającym przedszkolaka i budzącym poczucie wartości, grupy objęte programem zajęć umuzykalniających są zgrane i funkcjonują w atmosferze ogólnej akceptacji. Trudno pominąć najważniejszy czynnik oddziaływań, jakim jest ogólne uwrażliwienie na muzykę i zaspokojenie naturalnej potrzeby kontaktu
z pięknem.
Zajęcia rytmiki w naszym przedszkolu  odbywają się:                                                          

•  GR I - 30 min – dwa razy w tygodniu,
•  GR II - 30 min – dwa razy w tygodniu,
•  GR III - 30 min – dwa razy w tygodniu,
•  GR IV - 30 min – dwa razy w tygodniu.

W każdej grupie wiekowej wprowadzane są piosenki tematycznie dostosowane do aktualnej pory roku lub wydarzenia oraz elementy tańców ludowych i integracyjnych. Realizowany jest  także cykl zajęć umuzykalniających mających na celu kształcenie dyscypliny rytmicznej oraz uwrażliwienie na różne elementy muzyki. Podczas zajęć prowadzone są także ćwiczenia, których celem jest rozwijanie twórczej inwencji dziecka. Należą do nich improwizacje ruchowe, śpiewane i grane. Ćwiczenia tej grupy szczególnie mocno wiążą zadania ogólnowychowawcze z zadaniami muzyki. Kształcąc bowiem samodzielność wypowiedzi, twórczą postawę i aktywność, pozwalają na pozbycie się  wielu zahamowań.

Każde zajęcia rytmiki rozpoczynają się zawsze muzycznym powitaniem oraz ćwiczeniami rytmicznymi wprowadzającymi:(marsz, bieg i podskoki) poprzedzającymi zajęcia właściwe. Dla  dzieci  rytmika  jest rozrywką  integrującą  je  ściśle z rówieśnikami,  pozwalającą  na  tworzenie nowych więzi społecznych. Koryguje trudności
w procesie kształtowania osobowości dziecka polegające na występowaniu nadmiernej ruchliwości, braku koncentracji, uwagi. Poprzez zainteresowanie dzieci wspólną zabawą eliminuje się u nich cechy egocentryczne, uwrażliwia na troski i kłopoty innych osób, wzbogaca treści emocjonalne w życiu dziecka. Rytmika jest zajęciem lubianym przez dzieci ze względu na kontakt z muzyka, możliwość zapewnienie  im ruchu, który dziecku jest niezbędny i ciekawej atrakcyjnej formy zabawy. Dzieci bardzo chętnie uczestniczą w zajęciach rytmiki, oczekują na nią z radością i biorą w niej czynny udział.

JĘZYK ANGIELSKI

W naszym przedszkolu wprowadzamy dzieci w świat języka angielskiego w naturalny sposób, bowiem chcemy,
aby język angielski stał się od najmłodszych lat częścią ich codziennego życia.
Zajęcia z języka angielskiego w naszym przedszkolu  odbywają się:

•  GR I - 30 min – jeden raz w tygodniu,
•  GR II - 30 min – jeden raz w tygodniu,
•  GR III - 30 min – dwa razy w tygodniu,
•  GR IV - 30 min – dwa razy w tygodniu.

Zajęcia prowadzone są w formie zabawy, w korelacji  z wszystkimi obszarami edukacji. Do wprowadzenia i utrwalenia słówek i zwrotów  wykorzystujemy również, w miarę możliwości, sytuacje z dnia codziennego (zabawy dowolne, posiłki, spacery itp. Podczas zajęć koncentrujemy się głównie na nauczaniu dwóch sprawności: słuchania i mówienia.

Rozwijanie sprawności słuchania odbywa się poprzez: osłuchanie się z brzmieniem języka angielskiego, reagowanie na proste polecenia i pytania. Dzieci: słuchają nauczyciela z jednoczesnym obserwowaniem jego gestów i mimiki, słuchają nagrań w języku angielskim (historyjki, dialogi, piosenki, wierszyki) słuchają  tekstu czytanego, słuchają i oglądają programy edukacyjne, filmiki, bajki animowane w języku angielskim.

Rozwijanie sprawności mówienia odbywa się poprzez: powtarzanie za nauczycielem, nagraniem, konstruowanie prostych wypowiedzi, odgrywanie scenek lub dialogu, recytacja wierszyka, śpiewanie piosenki, opowiadanie historyjki obrazkowej. Zajęcia wzbogacane są pracami plastycznym i ćwiczeniami przygotowującymi do nauki sprawności pisania. Dzieci wykonują ćwiczenia językowe w postaci graficznej: łączenie, uzupełnianie rysunku, rysowanie po śladzie, odwzorowywanie, samodzielne rysowanie.

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE 

Wiek przedszkolny jest okresem największego rozwoju  mowy dziecka – jest to czas, w którym najlepiej rozwijać mowę dziecka, jaki i usuwać wszelkie nieprawidłowości. Zajęcia logopedyczne obejmują zarówno profilaktykę (zajęcia grupowe) oraz terapię logopedyczną (zajęcia w małych zespołach, parach lub indywidualne).

Grupowa forma zajęć z profilaktyki logopedycznej jest dla dzieci swobodną i bezstresową formą zabawy - pracy. Dodatkowo stanowi ona bardzo ważny wstęp do ewentualnej pracy indywidualnej. Podczas takich zajęć szczególną wagę przywiązuje się do ćwiczeń oddechowych, ćwiczeń narządów mowy, ćwiczeń słuchowych oraz ćwiczeń koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej.

Warunkiem rozpoczęcia i prawidłowego przebiegu terapii logopedycznej, w każdym zaburzeniu mowy, jest właściwa diagnoza, która obejmuje między innymi: badanie rozumienia mowy, badanie mówienia, badanie sprawności aparatu artykulacyjnego, orientacyjne badanie słuchu. Terapia logopedyczna prowadzona jest indywidualnie (logopeda pracuje z jednym dzieckiem) lub w parach, małych zespołach w zależności od rodzaju i stopnia nasilenia zaburzeń, wad wymowy.  

Podczas zajęć logopedycznych w przedszkolu prowadzone są ćwiczenia, które  mają na celu:

  • kształtowanie prawidłowego toru oddechowego, wydłużanie fazy wydechowej,
  • usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego,
  • kształtowanie prawidłowych czynności fizjologicznych w obrębie aparatu mowy (tj. połykanie, żucie, odgryzanie),
  • rozwijanie słuchu dziecka (ćwiczenia wrażliwości słuchowej, ćwiczenia rytmizujące, ćwiczenia słuchu fonemowego – to zdolność precyzyjnego różnicowania dźwięków mowy),
  • rozwijanie umiejętności rozumienia wypowiedzi słownych,
  • uzyskiwanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek,
  • wzbogacanie słownictwa,
  • rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,
  • kształtowanie swobodnej wypowiedzi dziecka.

Logopedyczne zajęcia grupowe w naszym przedszkolu odbywają się:

•  GR I - 30 min – jeden raz w tygodniu,
•  GR II - 30 min – jeden raz w tygodniu,
•  GR III - 30 min – jeden raz w tygodniu,                                                                                                                          •  GR IV - 30 min – jeden raz w tygodniu.

RELIGIA

Zajęcia z religii prowadzone przez księdza katechetę. Ich celem jest kształtowanie postaw moralnych poprzez rozmowy, zabawy i piosenki o charakterze religijnym.

Zajęcia z religii w naszym przedszkolu odbywają się:

•  GR I - 30 min – jeden raz w tygodniu,                                                                                                                              •  GR II - 30 min – jeden raz w tygodniu,
•  GR III - 30 min – dwa razy w tygodniu,
•  GR IV - 30 min – dwa razy w tygodniu.

                                                                                                                                                                                                                                                         

 

 

 

 

 

 

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki „Cookies” w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Pliki „cookies” (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika witryny i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych witryny, w szczególności do:

  • dostosowania zawartości stron internetowych witryny do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych;
  • zapamiętania ustawień Użytkownika dotyczących wyglądu i funkcjonalności stron witryny (np. język, kraj),

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących „Cookies” oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika witryny. Sposoby i możliwości zmiany obsługi plików „cookies” mogą Państwo sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.

Zapisano